Varför träna?

Jag får frågan ibland varför jag tränar. Det finns två svar på det. Jag tränar till största delen pga att jag har en ryggskada sedan en bilolycka jag var med i för snart 2år sedan. Jag tränar musklerna i mage och rygg för de hjälper mig mot smärtan.
Andra svaret är att jag har "problem områden" jag vill forma /bli av med. De har redan försvunnit 3cm från min midja sedan jag började träna med min nya maskin, Ab-doer twist, och jag börjar äntligen se resultat!! :)

Varför köpa maskiner, varför inte bara gå på gym?
Jag är inte en gym människa, tycker inte om att stå och svettas bland andra människor och känna att andra stirrar på mig. Jag gick inte äns på gympan i skolan :P

Vad kostade dina maskiner??
Min crosstrainer kostade enstaka 500kr. Det är en "skadad" vara som butiken jag köpte den från fick svetsa ena stödet på. Det är faktiskt en väldigt billig summa för allt man kan göra med den. Man kan hårdträna och man kan bara ställa sig och vandra på den. Som igår kväll när Samuel skulle vara duktig och träna för han inte tränat på någon dag. Jag satt i soffan och åt salta skruvar /chipsliknande saker, fick dåligt samvete och ställde mig 45min på min crosstrainer och bara gick. Alla rörelser är viktiga, även "de små".

Min Ab-doer twist kostade runt 2.000kr och blev min julklapp till mig själv. Har använt den i snart 3 veckor och skillnade mellan att träna med den tillsammans med min crosstrainer och utan är märkbar! (3CM runt midjan, 1cm/veckan + att jag varit sjuk en vecka i detta) Det är då man inser att styrka är lika viktig som kondition!
Jag har heller inte alls haft lika ont i ryggen sedan jag skaffade denna, den ledar upp ryggen väldigt bra och bygger upp precis de rätta musklerna för att kroppen ska orka.

Rekomenderar verkligen dessa båda maskiner till alla med ryggproblem och för er som vill forma eran kropp. !

Vad väger du?
Jag trodde detta var en förbjuden fråga till en dam ;) haha
Nä ärligt talat så vet jag inte. Men för 2år sedan vägde jag 53 och nu sist jag vägde mig (kanske ett halvår sedan) så vägde jag runt 56. Men det är inte vikten som är de viktiga. Det är (som de säger på biggest loser) hur stor andel fett som utgör ens kropp. Allvarligt talat är de inte min vikt som jag tycker är viktig, utan formen på min kropp, de är den jag vill vara nöjd med :)


Nä, om man skulle köra ett träningspass på 90minuter kanske?



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!