Kosttillskott!?!



Jag har sedan något år tillbaka ätit kosttillskott. Varför ?! Jag är rent ärligt nervös över att jag inte får i mig allt jag behöver. Oavsett om jag ätit fisk en dag så äter jag ändå mitt omega 3 tillskott (fiskolja). Jag vill inte vakna en dag och lida av benskörhet eller ofruktsamhet. Det handlar alltså inte om att ersätta mat med massa tabeller! Ibland dricker jag även C-vitamin och andra vitamin drycker.

Vad äter jag för kosttillskott?! Jo jag äter multi kvinna. Vilket märke skyltar jag inte med pga att jag inte vill göra onödig reklam för jag har ingen aning om vilka som är bäst! Jag äter alltså bara vitaminer för kvinnor. 

Vad händer om man äter/dricker för mycket vitaminer?! Jag ska inte säga att jag ärligt vet (är ingen läkare) men enligt serien "doctors" som är bestående av läkare så är det inte skadligt, bara onödigt :P haha. De menade på att äter man eller dricker för mycket vitaminer så går de bara rakt genom kroppen och ens urin blir väldigt neon gul ;)


Postat av: Frida

Du ett bra tips!! Jag har brist på B-vitamin så jag äter något som heter öljäst, riktigt bra, den innehåller mycket som är bra för kroppen, zink järn osv. Dessutom är de ett naturläkemedel..

2011-03-16 @ 16:41:38
Postat av: Ella

Tja, long time no see!. Vet inte om du minns mina "hårproblem" på gymnasiet men under den tiden käkade jag både öljäst och något kallat "hårkontroll". Båda funkade fint, inget fel på dom men de tabetterna jag äter nu innehåller detta och mer där till (också naturläkemedel) :)



Inte visste jag att du spanade in min blogg ;)



Men tack ändå för tipset

2011-03-16 @ 16:59:40

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!