Inte ofta

Har varit väldigt dålig på att uppdatera, och väldigt dålig på att sitta vid datorn allmänt ! Men nu ska det bli ändring på det ska ni veta. Tror jag fått mig en liten kick av att min underbara svägerska  ♥ planerar ett inköp inom en kortare framtid. LÄNGTAR!! För då har jag ÄNTLIGEN någon att ta RIKTIGA fotopromenader med igen!!

Lise och jag brukade göra de ibland, inte ofta men de hände och de va mest spontant. "Vi tar en promenad" liksom och så följde våra små fina kompanjoner med på köpet.

Jag ska låna ut alla mina böcker och ev. se om mina kurser ligger kvar på hemsidan.
Sen ska jag lära henne allt jag kan.
Måste dock erkänna att det finns en oro för att hon kommer vara snabblärd och sedan lära mig massa saker haha! Well Well som en mycket "vis" man brukade säga (NOT) så är väl det bara bra och riktigt skoj i slutändan.



Utöver denna lilla special uppdatering (utan bilder) så måste jag också berätta om en räddsla jag alltid haft utan att egentligen veta om det.

Tänk er att jag ska gå utomhus och det är inte en kotte ute i mörkret. Många skulle känna sig trygga eller i alla fall okej med detta senariot, men jag ser mig hela tiden (utan att överdriva) över axeln när jag går. Håller alltid nycklarna mellan fingrarna och så in i bomben berädd att slås. Detta är kanske inte är så konstigt egentligen, men idag insåg jag varför. Svarte mannen.

Det kanske inte säger er så mycket men mina systrar och troligtvis några till vet vem detta är. Det är en "skugga", liknande "Herr går man". Jag kommer inte ihåg exakt allt gällande denna man men han är en barndoms skräckis som vi brukade skrämma varandra med. Har ett minne (pusselbitar) där vi sitter i våningssängen hemma och skrämmer varandra med detta och helt plötsligt öppnar Pappa skjutdörren till sovrummet i ett brak, alla i rummet skriker verkligen av skräck.

I alla fall. Det var han jag "fick syn" på när jag vände mig om i trapphuset hemma idag. Det var han jag blev så rädd för att jag kunde kissat på mig. Självklart var det inte någon där, men i min fantasi är han alltid där när jag är ensam och det är mörkt, det var det jag insåg idag..



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!