2011 blir 2012

Jag vill tacka alla mina vänner och min familj för ett fint 2011 och hoppas på ett ännu bättre 2012.
Ett år som jag känner med varit ett utfyllnads år. Hänt väldigt mycket. Men känns inte som att det hänt något som för min del varit omvändande i den stora bemärkelsen. Tagit det väldigt lugnt och försiktigt, bara glidit med.

Det är väl kanske därför som jag just känner att 2012 ska bli bättre. Det är bara ett år och den stora förändringen sker eg. bara i almenackan. Men det är inte bara så enkelt. Det är en chans att börja om.
Om jag säger 2005, vad tänker du då?
Jag tänker automatiskt på mitt sista bra år hemma. Resorna jag gjorde till Frankrike och Portugal. När jag stod i parken mitt över Eiffeltornet och det ända jag kunde tänka på var mina underbara vänner hemma i sverige. Hur gärna jag velat att de varit där med mig.
2007??
Det mest jobbiga året i mitt liv! 2veckor efter nyåret brände jag sönder mitt hår. Behöver jag säga något mer än Per? Utan ström i någon/några veckor!? Hallå!! Studenten.. Mitt första jobb. Min första lägenhet.
2008?!
Jag jobbade som dagis fröken!! Har aldrig haft ett så bra jobb! Började på Elgiganten och tjänade massa pengar så jag för en gångs skull kunde känna att jag var värd något, att jag var påväg någonstans.
2009?!
Året började kasst. Mådde sämre än jag gjort på länge. Var med i en bilolycka som gjorde att jag gick ner mig väldigt mycket. Men det är också det året jag och Samuel hittade varandra, tillslut!! Det var de året jag var på Mallis med honom och vi kom varandra närmare än någonsin, de året då vi började sattsa allt.

Livet förändras inte för att siffrorna i kalendern ändras.
Men det är utifrån dom vi kan se vad som hänt tidigare, det är utifrån ett nytt år som vi kan sätta nya mål i livet.
Nyårslöften...
Detta ständiga återkommande trauma! ;)
Det ska nog mer ses som mål, tycker jag då! Jag har tex som mål att komma i en klänning som jag inte kan dra upp dragkedjan helt på, och ett par byxor som jag köpte 2009 som jag älskade. Sen blev jag ju lycklig/olycklig och började äta ;) Skyller på Samuel.
Skaffa mål! Alla mår bra av mål i livet!
Som min vän Krister sa så fint på nyårskvällen;
Mål ska vara märkbara. Du ska kunna säga om du har eller inte har uppnått de mål du satt. Annars kan man bara säga att man ska göra något och sen så blir det aldrig av!
God fortsättning mina vänner ! :)



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!