FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR



Jag har aldrig varit inärheten av att bli miljonär så jag vet inte vad de innebär för ansvar. Mycket pengar är ett stort ansvar och jag vet inte om jag är den typen av person som skulle klara av det ansvaret :P Jag skulle nog göra massa dumma saker som att ha kul för pengarna. Göra det som gör mig och andra i min närhet glada. Bjuda på fika varje dag, köpa "småsaker" som jag vet att andra inte skulle unna sig för att de själva inte har pengarna. 

Skulle jag haft en miljon så skulle jag nog ge mer än 100kr i månaden till Unicef och som Tigerfadder.

Jag skulle inte sluta jobba, men jag skulle inte vara orolig om jag fick sparken för att jag vet att jag kan klara mig och jag gillar ju inte att sitta hemma så jag skulle lösa de med ett nytt jobb. Sen så om de inte skulle gå har jag ju mitt företag som jag kan investera pengarna i ;) 

Ett kort tag skulle jag lida av storhetsvansinne och säkert blåsa iväg minst hälften av pengarna, inte på bara skit utan även sånt jag behöver eller rent av andra. Kanske till och med mer. Men så fort jag börjar inse att pengarna börjar försvinna skulle jag börja spara från min egen lön och försöka att inte köpa mer. Inse att man kanske skulle lyssnat på sin far som sa till en att spara hälften i aktier (för de lovar jag er att han kommer göra om jag vann så mycket pengar! haha). 


En miljon är ett stort ansvar.
Du kan använda allt själv eller skänka bort.
Men oavsett vad du gör med pengarna så kommer det påverka andra.

Många som får denna frågan säger lätt; Jag skulle köpa de jag ville ha, hus, bil etc sen skulle jag skänka till välgörenhet och kanske sluta jobba!
De som tänker så inser inte vad som händer när de får pengarna i näven.

:P AAh.



Fem saker är väl om man försöker få ut de hela;

Öka mina bidragsutgifter till välgörenhet
Lösa de jag själv behöver
Unna mina vänner något
Unna min familj något
Göra något vansinnigt



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!