FEM DÅLIGA VANOR

Min största dåliga vana är läsk. Jag dricker Coca-Cola varje (oftast) vecka men i olika mängd. Folk tror jag är beroende medans jag själv vet att jag kan klara mig utan det utan att känna abstinens :P Jag har klarat mig en hel månad utan Cola faktiskt, men varför avstå från något så gott allt för länge haha ;)


En annan dålig vana är väl att jag har väldigt svårt för att ta mig ur sängen på morgonen när jag är själv. Älskar att få sova ut. Kan sätta larm på att jag ska upp senast 9-10 en dag, men de slutar alltid med att jag snoozar. Idag snoozade jag 1 timma haha.


Jag har också en ful ovana att inte äta ordentligt. Jag kan leva på att äta ett mål om dagen. När jag bodde själv kunde jag dricka en kopp oboy på morgonen, äta ett paket nudlar mitt på dagen tillsammans med wookgrönsaker och sen var jag nöjd :P Idag dricker jag forfarande bara en kopp oboy på morgonen (ibland med någon form av macka, försöker äta frukost helt ärligt men det är inte min grej att äta så tidigt) och bara ett ordentligt mål om dagen, men nu har jag börjat försöka fylla ut dagen med frukt eller mellan mål av någon form bara för att få i mig något mer!


Jag står i duschen varje dag. Inte bra för imunförsvaret, men jag känner mig äcklig hela dagen om jag inte får skölja av mig! Förr var det mycket värre för då duschade jag håret varje dag också, nu försöker jag att inte göra de mer än var 3: dje dag. Har hört från Emma-Lou att håret ska klara sig 2 veckor utan, men de klara jag inte av. De längsta jag klarat är en vecka. 


Den sista ovanan måste vara min hår noja. haha.. Måste säga att jag blivit bättre till skillnad från 2007 (då jag färgade sönder mitt hår, bokstavligen). Nu väntar jag några veckor mellan mina färgningar och försöker låta utväxten bli ganska stor innan jag färgar igen. Men nu sist valde jag fel färg så det blev alldeles för ljust, så om jag färgade håret på fredagen så färgade jag de igen på söndagen för att få de mörkare vilket inte funkade!!! Så nu måste jag färga de igen :( Men nu har de gått en vecka :P Så på söndag så blir de ett nytt försök :D
(p.s. Jag älskar mitt hår, får panik när jag inte trivs i mitt hår :P)



Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!